Poradnia
Psychologiczno-Pedagogiczna
nr 6

Deklaracja dostępności

Zespół Poradni nr 3 w Lublinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Zespołu — http://www.zp3.lublin.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej – styczeń 2011.
  • Data ostatniej, większej aktualizacji strony internetowej – grudzień 2020.
  • Sposób dokonania oceny dostępności cyfrowej:
    • Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-10-26.
    • Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

  • Dane teleadresowe siedziby podmiotu publicznego wraz ze wskazaniem danych kontaktowych osoby wyznaczonej do realizacji spraw w zakresie dostępności cyfrowej w tym podmiocie publicznym:
  • Informacja na temat utworzonych na stronie internetowej skrótów klawiszowych służących przemieszczaniu się po elementach strony internetowej i uruchamianiu dostępnych na nich funkcji.
  • Informacja o dostępności tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej wraz z informacją o metodach umożliwiających skorzystanie z tej funkcji albo informacja o jej braku.
  • Informacja o możliwości powiadomienia podmiotu publicznego o braku dostępności cyfrowej:
    • W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest dr Bożena Cioch – dyrektor Zespołu Poradni nr 3 w Lublinie, tel. 81 741-09-30, e-mail: poczta@zp3.lublin.eu
    • Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

  • Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich:
  • Aplikacje mobilne
    • Jednostka nie posiada aplikacji mobilnej.


Informacja o dostępności architektonicznej
Zespołu Poradni nr 3 w Lublinie

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli:

  • Poradniwwza działa w budynku Przedszkola Specjalnego nr 11 przy ulicy Młodej Polski 30.
  • Dojście do budynku od ul. Górskiej, gdzie mieści się wejście główne po pokonaniu 5 stopni (dostępny podjazd dla wózków), drzwi wejściowe otwierane automatycznie, brak ograniczeń w obszarze kontroli.
  • Dojazd do budynku od ul. Młodej Polski.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:

  • Budynek jest dwupoziomowy wyposażony w windę osobowa przystosowaną dla wózków.
  • Klatki schodowe dostępne z holu wejściowego oraz korytarzy.
  • Korytarze na pierwszym piętrze dostępne z klatek schodowych.
  • Winda dostępna od strony wejścia od ul. Młodej Polski oraz korytarza na piętrze.

Opis dostosowań budynku:

  • W budynku dostępne podjazdy dla wózków przy wejściu głównym.
  • W budynku brak platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
  • W budynku brak oznaczeń w Alfabecie Braille’a i oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych lub słabowidzących.
  • Winda  dla osób niepełnosprawnych dostępna od strony wejścia od ul. Młodej Polski

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych:

  • Korzystanie z miejsc postojowych odbywa się na zasadach ogólnych. Przed budynkiem nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:

  • Zgodnie z Ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu m.in. do obiektów użyteczności publicznej. Warunkiem wejścia na teren budynku z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online:

  • Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
  • W przypadku problemów z dostępnością strony BIP Zespołu Poradni nr 3 w Lublinie prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest dr Bożena Cioch – dyrektor – poczta@zp3.lublin.eu. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 81 741 09 30. Tą samą drogą można składać wnioski  o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Biuletyn informacyjny