Poradnia
Psychologiczno-Pedagogiczna
nr 6


PO WER



IV MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA

W ramach programu operacyjnego
Wiedza-Edukacja-Rozwój – PO WER

Zakończyła się już ostatnia IV mobilność edukacyjna w ramach programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój – PO WER. W dniach od 7 do 11 października 2019 roku dwie panie Dorota Roszko i Beata Drobek -Ziemińska uczestniczyły w szkoleniu MINDFULNESS AND MEDITATION: OUTDOOR AND RELAXING EDUCATION w Hiszpanii. Kurs zorganizowany przez firmę Project Management Spain Erasmus Plus zorganizowany był w mieście Alicante nad Morzem Śródziemnym. W podanym terminie odbywały się dwa równoległe szkolenia o odmiennej tematyce, jednak część zajęć o charakterze integracyjno -kulturalnym łączyła wszystkich uczestników. Kursanci w liczbie 19 osób pochodzili z takich krajów jak Francja, Polska, Niemcy, Chorwacja, Serbia, Szwecja, Włochy. Z uwagi na dużą różnorodność narodową, bardzo cenna była możliwość wymiany doświadczeń zawodowych, ale i społeczno-kulturalnych, nawiązanie nowych znajomości. Zajęcia prowadzone były w języku angielskim, zarówno w formie wykładów, jak i praktycznych warsztatów przez doświadczonego trenera mindfulness. Omawiane zagadnienia dotyczyły rozwijania samoświadomości, uważności jako procesu psychologicznego dotyczącego koncentrowania uwagi na wewnętrznych i zewnętrznych bodźcach występujących w danej chwili bez wybiegania w przyszłość i przeszłość. Uczestniczki poznawały metody pomocne w rozwijaniu takiego stanu np. elementy medytacji, jogi, ćwiczenia oddechowe, relaksacyjne, poszerzające samoświadomość. Nową wiedzę i praktyczne doświadczenia można będzie wdrażać do codziennej pracy psychologiczno -pedagogicznej z dziećmi i ich rodzicami w poradni. Ponadto wyjazd stworzył możliwości do poznania historii i kultury Hiszpanii oraz stanowi inspirację do kontynuowania nauki języka angielskiego.

ue_rep.jpg




IV MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA

W ramach programu operacyjnego
Wiedza-Edukacja-Rozwój – PO WER

W dniach od 7 do 11 października 2019 roku odbędzie się IV mobilność edukacyjna w ramach programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój – PO WER. Kolejne dwie uczestniczki wezmą udział w kursie: MINDFULNESS AND MEDITATION: OUTDOOR AND RELAXING EDUCATION w Alicante, w Hiszpanii. Po powrocie umieścimy relację z mobilności.

ue_rep.jpg




III MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA

W ramach programu operacyjnego
Wiedza-Edukacja-Rozwój – PO WER

Zakończyła się już III mobilność edukacyjna projektu „W drodze do rozwoju” w ramach Programu PO WER. W dniach od 1 do 5 lipca 2019 roku dwóch pracowników Zespołu Poradni nr 3 w Lublinie: Ewelina Cecherz i Anna Cygan uczestniczyły w kursie: „Emotional Intelligence: identify, harness & manage emotions”. Szkolenie zorganizowane przez organizację ShipCon Limassol Ltd odbyło się w miejscowości Palermo. Pozostałymi uczestnikami byli specjaliści, pochodzący z takich krajów, jak: Irlandia, Chorwacja, Litwa i Rumunia. Zajęcia prowadzone były w języku angielskim, zarówno w formie wykładów, jak i praktycznych warsztatów przez doświadczonego trenera edukacji nieformalnej Carmelo Pollichino. Kurs dotyczył takich zagadnień, jak:

  • definicja i znaczenie inteligencji emocjonalnej we współczesnym modelu edukacji oraz miejscu pracy
  • zarządzanie i rozwijanie inteligencji emocjonalnej
  • wpływ inteligencji emocjonalnej na proces uczenia się
  • rozwijanie kreatywności

Dodatkowo wyjazd stworzył możliwości do poznania sycylijskiej historii i kultury. Pozwolił również na wymianę doświadczeń na płaszczyźnie międzynarodowej oraz nawiązanie nowych znajomości. Był inspiracją m.in. do kontynuowania nauki języka angielskiego.

ue_rep.jpg




III MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA

W ramach programu operacyjnego
Wiedza-Edukacja-Rozwój – PO WER

W dniach od 1 do 5 lipca 2019 roku odbędzie się III mobilność edukacyjna w ramach programu operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój – PO WER. Kolejne dwie uczestniczki wezmą udział w kursie: Emotional Intelligence: identify, harness & manage emotions (EMIN) w Palermo.
Po powrocie umieścimy relację z mobilności wraz ze zdjęciami.

ue_rep.jpg




II MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA

W ramach programu operacyjnego
Wiedza-Edukacja-Rozwój – PO WER

Zakończyła się II mobilność edukacyjna projektu „ W drodze do rozwoju” w ramach Programu PO WER. W dniach 24-28 czerwca 2019 roku panie Agnieszka Furman, Wioletta Matacz, Monika Waśkowicz oraz Renata Zygan uczestniczyły w szkoleniu “Intensive English Course for Education Staff”. Kurs zorganizowała firma Euromind w Maladze.

W trakcie zajęć uczestniczki poszerzały zakres słownictwa przydatnego do autoprezentacji, opisywania innych osób, udzielania rad i wskazówek wyrażania swoich opinii oraz dyskutowania. Rozmawiano o zwyczajach kulinarnych Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii oraz Polski. Kursanci z Francji i Polski dzielili się przepisami na narodowe potrawy, oczywiście w języku angielskim. Dużo uwagi poświęcono na zapoznanie się z kulturą i obyczajami panującymi w poszczególnych kantonach Hiszpanii. Jednym z zadań było opracowanie w języku angielskim oraz przedstawienie prezentacji multimedialnej na ten temat. Całość szkolenia prowadziła pochodząca ze Szkocji Megan Geddes, która swoją energią, radością oraz cierpliwością kreowała aurę sprzyjającą nauce. Aktywizowała uczestników angażując ich do licznych gier i zabaw. Pracownicy poradni powrócili do kraju zmotywowani do dalszej nauki języka angielskiego.

ue_rep.jpg




II MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA

W ramach programu operacyjnego
Wiedza-Edukacja-Rozwój – PO WER

W dniach od 24 do 28 czerwca 2019 roku odbędzie się II mobilność edukacyjna w ramach programu operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój – PO WER. Kolejne cztery uczestniczki wezmą udział w kursie: English course for educators w Maladze, w Hiszpanii.
Po powrocie umieścimy relację z mobilności wraz ze zdjęciami.

ue_rep.jpg




I MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA

W ramach programu operacyjnego
Wiedza-Edukacja-Rozwój – PO WER

Zakończyła się I mobilność edukacyjna projektu „ W drodze do rozwoju” w ramach Programu PO WER. W dniach od 13 do 17 maja 2019 roku, trzy uczestniczki: pani dyrektor Bożena Cioch oraz panie Dorota Sikora i Beata Wójtowicz wzięły udział w kursie „ Parents & Teachers: Building Bridges”. Zajęcia odbywały się w Sewilli i były prowadzone przez firmę „iDevelop. Teacher training”. Uczestnikami kursu w 16 osobowej grupie byli także specjaliści z Wielkiej Brytanii oraz Rumunii.

Zajęcia warsztatowe prowadzone w języku angielskim dotyczyły następujących zagadnień:

  • rozwijanie umiejętności interpersonalnych i komunikacyjnych,
  • poznanie możliwości wsparcia udzielanego uczniom, nauczycielom i rodzicom,
  • motywowanie do rozwoju osobistego,
  • poszukiwanie konkretnych rozwiązań do sytuacji trudnych,
  • budowanie współpracy rodzice – nauczyciele,
  • kreowanie świadomości dobrej pedagogiki,
  • określanie zasadniczych ról w rodzinie i szkole celem pełnego oddziaływania na ucznia.

Dodatkowo wyjazd stworzył możliwości do poznania historii i kultury Hiszpanii. Między uczestnikami kursu miała miejsce wymiana doświadczeń na płaszczyźnie międzynarodowej oraz nawiązanie nowych znajomości.

ue_rep.jpg




I MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA

W ramach programu operacyjnego
Wiedza-Edukacja-Rozwój – PO WER

W dniach od 13 do 17 maja 2019 roku odbędzie się pierwsza mobilność edukacyjna w ramach programu operacyjnego Wiedza-Edukacja-Rozwój – PO WER. Trzy uczestniczki wezmą udział w kursie: Parents & Teachers: Building Bridges w Sewilli.
Po powrocie przedstawimy relację z mobilności wraz ze zdjęciami.

ue_rep.jpg




PROGRAM OPERACYJNY WIEDZA EDUKACJA ROZWÓJ - PO WER

Przygotowanie merytoryczno-kulturalne

W dniu 15 grudnia 2019 roku uczestnicy Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój – PO WER mieli przyjemność wziąć udział w przygotowaniu merytoryczno-kulturalnym, które składało się z dwóch elementów. Pierwszym z nim było spotkanie w jednym z lubelskich escape room'ów o nazwie Let me out, mieszczącym się przy ul. Złotej 5. Uczestnicy zostali losowo przydzieleni do Skarbca i Psychiatryka - dwóch tematycznie zaaranżowanych pokoi pełnych zagadek, szyfrów, kłódek i wskazówek, mówiących o tym jak wydostać się z pomieszczeń. Skutecznie zrealizowanym celem była m. in. integracja pracowników, rozwijanie komunikacji i współpracy oraz nauka wspólnego rozwiązywania zadań w sytuacjach emocjonalnych pod presją uciekającego czasu. Drugim punktem spotkania była wykwintna hiszpańska kolacja w restauracji Kardamon, ul. Krakowskie Przedmieście 41. Tego wieczoru mieliśmy możliwość zapoznania się z tradycyjną hiszpańską kuchnią, w świat której, w sposób merytoryczny wprowadził nas kucharz hiszpańskiego pochodzenia o imieniu Miquel. Na początku zaproponowano nam Mix Tapas, czyli tradycyjne hiszpańskie przekąski - nadziewane papryczki, oliwki marynowane z czosnkiem, pintxos, croquetas. Na główne danie podano Sopa merinera - morską zupę z owocami morza i rybą oraz Kalmary faszerowano chorizo. Nie mogło się również obyć bez tradycyjnego hiszpańskiego deseru Crema Catalana – kremu katalońskiego, przygotowanego na bazie mleka, cytryny, żółtek, cynamonu i mąki kukurydzianej, którego powierzchnię pokrywa karmelizowany cukier. Uczestnicy kolacji mieli też możliwość degustacji hiszpańskiego wina Campo Casillo Garnacha i Viura z Aragonii – regionu położonego w północno-wschodniej Hiszpanii. Podczas kolacji omówione zostały merytoryczne kwestie związane z realizacją kolejnych etapów programu.




Biuletyn informacyjny